Dag 14 en 15

18 september 2017 - Sanur, Indonesië

Dag 14 en 15

Dag 14 (zondag)

Vandaag al weer zondag, de dagen vliegen voorbij.

Nadat we bij het zwembad hadden gelegen werden we vroeg in de middag opgehaald door een minibusje om met 8 mensen van de groep naar de sieraden fabriek Best to Buddha te gaan. Hier worden de in Nederland inmiddels populaire Buddha to Buddha sieraden gemaakt en natuurlijk zat er ook een winkel bij. Gelukkig hadden we een creditcard bij ons.......

Vervolgens gingen we naar het fraaie tempelcomplex Taman  Ayun Tempel in Mengwi

Deze tempel is gewijd aan de voorouders van de vorsten en stamt uit 1634 en was toch weer van andere bouwstijl dan we tot nu gezien hadden. Erg mooi , we hebben er wat plaatjes geschoten.

Wie op Bali komt moet volgens onze super aardige gids een bezoek gebracht hebben aan de  Pura Tanah Lot tempel aan de kust. Hij ligt in zee boven op een rots, erg opvallend als je dit ziet. Bij laag water is de tempel met (bijna) droge voeten te bereiken. Bij de ingang zit een waterbronnetje met zoet water, bijzonder omdat dit in het zoute zeewater ligt. Dit was echt een massale toeristische attractie met bussen vol Japanners. Het was leuk om te zien maar was geen hoogtepunt van onze reis. Het was wel grappig dat een meisje aan mij vroeg of ik met haar op de foto wilde. Toen ik zei dat ik dat goed vond kwamen er ineens allemaal vriendinnen aansnellen en Theo moest er uiteraard ook bij!

Deze toeristische plaats staat ook bekend om jaar mooie zonsondergang, deze hebben we dus ook gelijk meegepikt. Om kwart voor zeven moesten we weer verzamelen voor de terugreis en werden we weer voor het  hotel afgezet.

Dag 15 (maandag)

Een heerlijke dag op het strand doorgebracht en ons een uur lang laten masseren door twee vrouwtjes. Theo heeft voor het eerst in zijn leven in 1 middag een heel boek uitgelezen. Goed hè? 's Avonds het laatste avondmaal op Bali! (snik) we hebben de vakantie afgesloten met een heerlijke soep, rijsttafel en een toetje. Het eten is hier echt super goedkoop. We moesten inclusief bier en wijn totaal 20 euro afrekenen!

Morgen laatste dag hier. We worden om 17.00 uur opgehaald bij het hotel, dus we kunnen nog even genieten van dit mooie eiland! Om 20.45 uur gaan we de lucht in en met een tussenstop in Singapore hopen we woensdagochtend om 7.35 uur (Nederlandse tijd) weer te landen op Schiphol. Het was een geweldige en onvergetelijke reis!

Later meer....

Theo en Irma

1. Helma:
    Prachtig Irma en Theo
    Mooi om te lezen
    Goede tetug reis
  2. Lianne en Theo:
    18 september 2017
    Hoi Theo en Irma. De laatste uurtjes dus nog ff genieten. Mooie foto's en verslag van de afgelopen dagen. We wensen jullie een hele prettige reis terug naar Nederland. Groetjes van ons xx
  3. Wim Rutten:
    18 september 2017
    Dat wordt dan het einde van al die mooie verhalen helaas, wij wensen jullie een goede reis terug en ik zie jullie woensdag in Nijmegen.
    Ik hoor nog wel hoe laat!👍👍
  4. Karin:
    Hoi Theo en Irma,
    Nog even genieten dan! Een hele goede reis terug. Ik zal jullie verhalen missen, wat een mooie reis hebben jullie gemaakt.
    😘
  5. Miriam van Gaal:
    Hoi Irma en Theo,
    Wat een reis hebben jullie gehad zo is uit de verhalen te lezen, prachtig!!
    Nog genieten van jullie laatste dag op dit mooie eiland, een hele goede reis terug en welkom thuis alvast in het mooie Gendt!xx
  6. Jessica Maassen:
    18 september 2017
    Geniet nog even, goeie terugreis!!
    Tot in Gendt😙