Dag 9 (dinsdag)

12 september 2017 - Malang, Indonesië

Vandaag mochten we uitslapen van onze reisleider Andi! We vertrokken pas om half 10 met de bus naar een Chineze tempel. We kregen de uitleg van Andi.

Daarna zijn we naar de beroemde Pasar Burung (Vogeltjesmarkt) gereden. We hebben daar rustig rond kunnen lopen. Hier zag je tal van verschillende vogeltjes, uilen, eekhoorntjes, apen, katten (o.a.maine coons), puppy's (o.a.golden retriever) en ook hagedisachtige, krekels en meer van dat soort kriebelige beesten. Je moet er maar niet te veel bij nadenken als je al die beesten in die kleine kooitjes ziet. Het was er druk en persoonlijk vond ik dat daar een andere sfeer hing dan in het buitengewoon vriendelijke westelijk deel van Java.

Nadat we koffie (cola) gedronken hadden bij Toko Oen (café uit de Koloniale tijd) zijn we gaan wandelen door de koloniale wijk. Hier koop je een huis voor 25 miljard ruphia's omgerekend is dat 1,5 miljoen euro's. Als de bewoners het huis niet meer kunnen betalen koopt de overheid het over om er o.a. kantoren of bibliotheek van te maken. Na de lunch zijn we teruggegaan naar het hotel.

We hadden een middag vrij!

Ja en om nu de hele middag maar een beetje in het hotel (of zwembad) te hangen vonden we zonde van de tijd, dus zijn we gaan lopen naar de Kampung Warna Warni . Dit was ooit een sloppenwijk met vervallen huizen en waar veel rotzooi op straat lag. Acht studenten kregen de opdracht om iets aan de levensomstandigheden van de lokale bevolking te doen. Ze hebben de bewoners alle muren en daken van hun huisjes in felle kleuren laten schilderen. Omdat  er steeds meer toeristen kwamen kijken naar deze 'opknapbeurt, zorgde de bevolking ervoor dat het er netjes schoon bleef en opgeruimd werd. Van een sloppenwijk hebben zij nu dus een toeristische attractie gemaakt. Als je naar onze foto's kijkt kun je o.a. de prachtig gekleurde huizen, trappen en hekwerken van de woonwijk zien.

We hadden dit bezoek niet willen missen en zijn hierna toch maar terug naar ons hotel gegaan, want vannacht gaan we op weg naar de Bromo vulkaan en zien we de prachtige zonsopgang.....tot morgen!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Lianne en Theo:
    Hoi Irma en Theo
    Wat fijn dat jullie vandaag een rustig dagje hebben gehad. Mooie foto's weer! Veel plezier vannacht bij de vulkaan en ik wens jullie toch een prettige nachtrust. Groetjes x
  2. Ben kok:
    12 september 2017
    Wat heerlijk om jouw verhaal te lezen. Herinneringen komen weer boven. Blijf genieten.
  3. Everdien witjes:
    Heerlijk. Lekker slapen. Succes bij vulkaan
  4. Diana Hetem:
    12 september 2017
    Ben benieuwd naar jullie verhalen over Bali, heel veel plezier op dat prachtige eiland!