Dag 12 en 13. Woensdag 12 en donderdag 13 juni 2019

13 juni 2019 - Hua Hin, Thailand

Chiang Mai - Hua Hin

Vanmorgen weer vroeg opgestaan om onder begeleiding van een locale gids naar de markt te gaan om te zien hoe de monniken aan hun eten komen. De gids ging als een speer over de markt en af en toe stopte ze om wat uit te leggen over het boeddhisme en over de groente, kruiden en vruchten die er werden verkocht. De monniken bezitten in principe niets en worden gevoed door "het volk". Toch zie je hen af en toe ook lopen met een mobieltje. Theo wilde nog een ding bevestigd hebben, en .....nee, ze dragen onder hun kleding geen ondergoed. Ik kon aan z'n reactie zien waar hij aan dacht.

Teruggekomen in hotel stond nog het ontbijtje en een onverwachte 'trip' op ons programma. Onze reisleider Nick had in een van onze vele gesprekken verteld dat ie van plan was een nieuwe zitbank te kopen voor zijn nieuwe huis. Toen Theo hem tipte dat het misschien handig was om toch even een 'vrouwen oog' hier te laten kijken werden wij beide uitgenodigd om met hem mee te gaan naar een grote woonwinkel, zeg maar de Ikea van Chang Mai. Het werd deze ochtend een leuk uitstapje om eens te zien hoe dat werkt. We hebben de gekochte zitbank overigens goed getest, want zaten ruim een uur hierop met Nick over z'n inrichting en toekomstplannen in het nieuwe huis te babbelen. Aangezien de heren dezelfde humor bezitten was dit ook erg vermakelijk. Nick is echt een kanjer in zijn vak en dat wordt door alle deelnemers zo ervaren. Erg leuk om hem ook op deze manier te leren kennen!

Ondertussen werd het de allerhoogste tijd om koffers te pakken en per 'songkran' te vertrekken naar het treinstation van Chang Mai. Daar vertrokken we met een nachttrein terug naar Bangkok. Afstand ruim 800 km slapend (?) op een samengesteld bed onder en boven. Omdat beneden ietsje meer ruimte was voor Theo besloot ik op de verhoging te gaan liggen. Weer veel gelachen, je kunt je voorstellen dat de ene na andere opmerking op de lachspieren werkte. Gezellig, maar al vroeg in de avond moest ieder op z'n plaats gaan liggen. Ik las een boekje en mijn ogen vielen, ondanks het hevige geboemel, getik, geschud, lawaai, toch dicht.

Om half 6 's morgens werden we wakker gemaakt om afscheid te nemen van een deel van onze groep die elders de reis voortzetten. Met slaperige ogen namen we afscheid van hen, via de whatsapp houden we elkaar op de hoogte. Ook reisleider Nick verliet ons en we bedankten hem voor zijn geweldige leuke manier waarop wij deze weken met hebben hem doorgebracht.

Een uurtje later arriveerden wij op het eindstation Bangkok waar ( hoe leuk!) gids Pete ons stond op te wachten om ons naar het hotel in Hua Hin te brengen. In dit superluxe resort verblijven we tot zondag de 16e om uit te rusten en bij te komen van een fantastisch en zeer indrukwekkende vakantie. We hebben samen heel erg genoten, dank aan Nick,Thaise gids Pete en alle lieve medereizigers en ....bedankt Thailand!

Ik wil jullie ook allemaal enorm bedanken voor het volgen en de leuke reacties, echt tof! We laten jullie nog wel even weten als we weer veilig thuis zijn gekomen.

Sawadee ka !

1. Marjon Bőhmer-de Rooij:
    13 juni 2019
    Hartstikke leuk alle blogs van jullie. Goede reis terug.
  2. Marja Roos:
    Goede terugreis!
  3. Jannet kool:
    13 juni 2019
    Goede rijs terug en nog even heerlijk genieten van al het moois.
  4. Anneke:
    13 juni 2019
    Bedankt voor alle mooie en leuke verhalen, ik vond het erg leuk om mee te lezen😊
    Geniet nog een paar dagen en rust lekker uit, en alvast een goede terugreis. 👋
  5. Wim Rutten:
    13 juni 2019
    Jammer dat jullie zo weer naar huis moeten, we hebben genoten van de verhalen.
    Inieder geval goeie terugreis en tot dinsdag!!😂👍👍
  6. Chelsea mazen:
    13 juni 2019
    Erg leuk om te lezen wat jullie daar meemaken, zijn we er een beetje bij.. Geniet nog even en voor zondag een veilig reis terug.. Liefs henk chelsea en Levi.
  7. Arno:
    Leuke verhalen Irma
    Goede reis terug
  8. Jannet kool:
    Rijs moest reis zijn😂😂😂
  9. Diana Hetem:
    13 juni 2019
    Leuk om te lezen Irma, wij hebben soortgelijke ervaringen. Een prachtige reis gemaakt in een heel mooi land. Ook wij hebben een nachtje treinen gedaan, heel leuk. Wij gaan overmorgen nog naar Koh Samui en dan de 20e naar huis, tot gauw!
  10. Jan en Tonnie:
    13 juni 2019
    Dat was een grappig verhaal!!!!! Goed voor onze lachspieren. Dus we hebben weer genoten . We kijken uit naar het volgende verhaal !!! Geniet samen vooral fijn wat er nog komen gaat.
  11. Ada:
    13 juni 2019
    Irm en Theet geniet nog maar lekker een paar dagen in het resort. Het was erg leuk dat wij op deze manier met jullie mee mochten “liften”. 👍🙋‍♀️😘 en natuurlijk een goede terugreis gewenst.
  12. @rco:
    Goede thuisreis!
  13. Geert enJose:
    14 juni 2019
    We hebben genoten van de mooie verhalen die jullie ons stuurde. geniet nog even na in het resort. we wensen jullie een hele goede reis terug naar ons mooie Nederland.
  14. Nelly Buys:
    15 juni 2019