Dag 4 dinsdag 4 juni 2019 Bangkok

6 juni 2019 - Nong Chaeng, Thailand

Wandeling Chinatown, Wat Po tempel, Koninklijk paleis.

Vandaag weer een hele leuke dag gehad met heel veel indrukken, kleur en geur. Om 8 uur moesten verzamelen in de lobby om naar de metro te lopen die ons naar Chinatown bracht. Onze gids Pete leidde ons rond over de vismarkt (neus dicht), versmarkt en bloemen-en warenmarkt met natuurlijk een koffiestop. We hebben onze ogen uitgekeken wat daar allemaal voor een bedrijvigheid is en wat voor spullen daar verkocht worden. Het leek de Action wel!

Ook zijn we naar de Wat Po tempel geweest, daar bevind zich de grootste liggende Boeddha. Deze Boeddha is zesenveertig meter in lengte en liefst vijftien meter hoog. De liggende Boeddha is rijkelijk versierd met bladgoud en met parelmoer op de ogen en voetzolen. (heb ik me laten vertellen). Hier is tevens het opleidingscentrum van de Thaise massagetechniek.

Dé highlight in Bangkok is Het paleis van de Koning. Het is een gigantisch groot gebouwencomplex waar binnen de muren alles glimt en blinkt. De kledingcode is een lange broek en shirt met bedekte schouders. Vele van onze groep hadden al zo'n kleurrijke flodderbroek gekocht en die werden natuurlijk nu geshowd. De bonte kleuren waren prachtig om te zien maar het was wel prettig geweest als er een zuchtje wind bij was geweest. Elke keer als we met de groep de metro of bus in gaan levert dat weer een hoop reuring op. De Thaise bevolking kijkt verschrikt op verdiepen zich weer snel in hun mobieltje.

Het fijne van de groepsreis is dat je alle high lights ziet zonder dat je alles uit moet zoeken. Welke metro, welke bus, hoe moeten we lopen enz enz. Dat geeft zo veel minder stress.

Rond 3 uur waren we terug bij het hotel en zijn we lekker het zwembad ingedoken. 's Avonds weer heerlijk Thais gegeten in de buurt en op tijd naar bed gegaan, want de "wake up call" is om kwart voor zes. Het is de laatste avond in Bangkok. Morgen gaan we richting Kanchanaburi.

1. Els en Henry:
    6 juni 2019
    Image 3888; Zus Elings zit nog steeds achter de naaimachine!!
  2. Jan en Tonnie:
    7 juni 2019
    Het lijkt ons wel heel indruk wekkend. Geniet maar van alle mooie dingen. Wij staan op een camping in Helden en hebben heel mooi weer. Vanaf zaterdag zijn we hier en we hebben al mooie fiets tochten gemaakt. Genieten jullie naar maar goed van alle indrukken. Hier is woensdag in Nederland een hele harde windhoos geweest. Het noorden en oosten zijn het hardst getroffen. In Huissen schijnt ook aardig wat schade te zijn. Wij hebben hier minder gehad als in Gelderland. Dus alles staat nog op zijn pootjes . Al hebben we met ons twee aan de buizen van de voortent gehangen. Ander zou hij de lucht in gegaan zij. . Groetjes van ons.