Vrijdag 7 en zaterdag 8 juni 2019

Vrijdag 7 juni 2019

Phitsanulok - Lampang 320 km

Tussenstop Si Satchanalai Sukhothai

Zaterdag 8 juni 2019

Lampang - Chiang Rai (230 km)

Lampang : Emerald buddha

Lampang: elephant hospital (foto's volgen nog)

Dit verslag schrijf ik op zaterdag 8 juni 2019 in de bus. Prima geslapen dus we kunnen er weer tegenaan. Zojuist gestopt bij de eerste tempel van vandaag. De ene is nog mooier dan de andere. Je kijkt je ogen uit.

Gisteren hebben we weer een hele leuke dag gehad. Uiteraard  weer tempels gezien maar zeker de moeite waard. We hebben een toer gemaakt met een Songtang over het platteland. Onze chauffeur was 'n beetje de clown van de optocht. Zij namen ons mee naar het binnenland waar we  twee keer een kijkje mochten nemen in de huizen van de zeer vriendelijke platteland bewoners. Natuurlijk gaat dit met een fooitje, Pete loste dit op door de maandelijkse waternota te betalen. De rekening was 130 THB, zo'n 4 euro. Zij betalen dit binnen 10 dagen bij de locale supermarkt (de 7/11) anders wordt men afgesloten. Naast rijstvelden ook kleine houtskoolfabriekjes  en houtsnijwerk bezichtigd, wat een geweldig mooi vakmanschap! Alles wat men maakt wordt in grote partijen opgekocht door marktkooplieden, natuurlijk waren de prijzen voor ons hier veel voordeliger.

Na de lunch nog een tempelcomplex bezocht en daarna door gereden naar Lampang voor de overnachting. Ondertussen vertelde Nick veel over de Thaise manier van leven zoals het halen van een rijbewijs, het dagelijkse leven van de monniken, trouwerijen waarvan 80% weer gaat scheiden en voordelige tandartsbehandelingen, transplantaties en het ombouwen van man tot vrouw. Erg interessant, maar natuurlijk ook met heel veel humor....je gelooft soms niet wat je hoort.

Het avondeten namen we in de buurt van het hotel Coconut. Sommige gingen de stad in, maar wij wilden ditmaal in een typisch Thais tentje eten, wederom een geweldige ervaring!

Samen met gezellige mensen uit Brabant werden we door de hele familie bediend. Lekker chaotisch stelden we ons menu samen en dan maar afwachten wat er op tafel komt. We hadden divers besteld, maar kregen allemaal hetzelfde! Het eten was ook nu weer heerlijk, de rekening leek ons tafelnummer dus gaven we een flinke fooi. Aan een van de serveersters die toch wisselgeld wilde teruggeven werd door ons nogmaals duidelijk gemaakt dat het voor de uitgebreide service was. Zeer geraffineerd gaf ze het kleingeld aan het keukenpersoneel en stak ze de Thaise flappen in haar broekzak!

Onze avond eindigde met geweldig geboortenieuws! Een van onze nichtjes (mijn peetkind Chelsea) zou waarschijnlijk tijdens onze reis bevallen. Aan Theo's zus vroeg ik hoe het was en....hoe toevallig, op dat moment bleek dat zij net oma geworden was van kleinzoon Levi! Met Chelsea en haar zoontje gaat het goed, dus ook wij hartstikke blij met weer een nieuw manneke in onze familie. Het was een bijzonder mooie en vrolijke afsluiting van onze dag.

1. Marga:
    Hai Irmaentheoinjavaenbali😀
    Wat een leuke verhalen allemaal en wat een prachtige belevenis daar! Heerlijk genieten samen en van harte gefeliciteerd met jullie neefje💋💋
  2. Annelies:
    8 juni 2019
    Wat een belevenis Irma en Theo en ik geniet van je verhaal. Veel plezier en gefeliciteerd met jullie neefje. Op een prachtig moment dat je het grote nieuws hoorde. 👍😘
  3. Annemarie & Emiel:
    8 juni 2019
    Elke keer zijn we weer benieuwd naar jullie verhalen en ze zijn elke keer weer leuk! We zijn stiekem een beetje jaloers haha! En ook de foto’s zijn prachtig. Het is een kleurrijk land met veel cultuur en lieve mensen en jullie mogen dat ervaren. Blijf genieten van al dit moois!
  4. Wim Rutten:
    8 juni 2019
    Alweer mooie belevenissen, prettig om te lezen dus ga zo door👍
    Wij gaan over enkele uurtjes weer naar huis na ‘n fantastisch fijne vakantie!😭
  5. Jan en Tonnie:
    8 juni 2019
    Geweldig leuk verhaal!!! Hoe anders is het leven daar. Het zijn bijzondere belevenissen waar wij als europianen geen idee van hebben. Erg mooi vertelt . Geniet nog lekker van de reis en wij kijken uit naar de volgende trip van jullie
  6. Marian:
    8 juni 2019
    Heel leuk om te lezen over jullie mooie reis!! Geniet van jullie avontuurlijke reis Irma en Theo!
  7. Lianne en Theo:
    9 juni 2019
    Hoi hoi wat een mooie verhalen. Veel gezien en genoten. En volgens mij hebben jullie ook veel plezier met elkaar. Op naar het volgende avontuur. Wat een belevenis. Wij genieten hier ook enorm veel van onze kleinzoon. Wat zijn we trots op deze kanjers. Groetjes van ons 😘😘
  8. Geert enJose:
    9 juni 2019
    misschien wel een beetje laat onze reactie, maar wat hebben jullie het fijn, heel byzonder.
    mooi om het allemaal te lezen, geniet maar van alle mooie bezienswaardig heden.
  9. Nelly Buys:
    11 juni 2019
    Gefeliciteerd met jullie neefje. Prachtige verhalen.