Dag 10 Maandag 10 juni 2019

11 juni 2019 - Chiang Mai, Thailand

Chiang Rai - Chiang Mai 200 km

Om half 8 zijn we met de grote bus vertrokken richting Chiang Mai (de nieuwe stad). Vandaag nemen we afscheid van onze gids Pete, de chauffeur en zijn bijrijder en moeten we het verder doen met de reisleider Nick, kleine busjes en een trein. Pete zien we als het goed is donderdagochtend in Bangkok, waar hij ons zal begeleiden naar Hua Hin. Onderweg gestopt bij "De witte tempel". Dit complex ging pas om 9 uur open en we waren er een beetje aan de vroege kant. De temperatuur was al weer opgelopen naar ruim 30 graden. We vonden dit een van de mooiste tempels die we gezien hebben. Alles was er uiteraard wit maar ook goud wat er blonk. Echt schitterend. Na nog een koffiestop kwamen we vroeg in de middag aan bij het hotel. De wifi-verbinding is net zoals bij de meeste hotels bagger. Maar ja, het is toch weer gelukt om het verslag op de site te zetten. De bedden zijn in tegenstelling tot de vorige hotels keihard. Vreemde douchegordijnen hebben ze hier. Toen Theo wilde gaan douchen stond hij er met stang en al mee in zijn handen.

Om kwart voor 5 werden we met de mini busjes opgehaald bij het hotel om (bijna) met de hele groep naar de Thaise massage te gaan. Toen we daar aan kwamen stonden de Thaise meisjes al in de rij op ons te wachten. Zij waren nogal verrast toen ze de grote mannen van onze groep zagen. Dat gaf natuurlijk weer een hoop hilariteit. Eerst werden onze voeten gewassen waarnaar we per koppel door 2 meisjes meegenomen werden naar boven en het gordijntje gesloten werd. Twee uur zijn ze met ons bezig geweest! Ze zitten echt bovenop je en masseren elk spiertje flink los. Ook werden onze hoofden niet vergeten. Het was een zeer prettige ervaring.

's Avonds hebben we gegeten bij Stefan. Zijn vrouw heeft een restaurant met een Nederlands/Thaise spijskaart. Stefan zelf woont al 9 jaar in Thailand en heeft daarvoor 15 jaar in Australië gewoond. Oorspronkelijk komt hij uit Eindhoven en mist Nederland totaal niet. Met veel bla bla vertelde hij over het Nederlands belastingklimaat, de stress, de mentaliteit en dat het leven in Thailand duizend malen beter was. Alles werd over één kam geschoven. Ik kreeg er een vreemd bijsmaakje van in mijn mond. De twee frikandellen speciaal met friet smaakte overigens wél goed.

1. Geert enJose:
    11 juni 2019
    wat een mooie reis, is het allemaal wel te verwerken? mooi hoor. Wij genieten van jullie mooie verhalen. Geniet verder.
  2. Wim Rutten:
    👍👍😘
  3. Jan en Tonnie:
    Leuk verhaal weer.
  4. Jan en Tonnie:
    11 juni 2019
    Leuk verhaal weer maar de foto s met de olifant is ook stoer zo kort erbij.Die kans krijg je nooit meer !!
  5. Gijs:
    11 juni 2019
    Heerlijk hé zo’n massage! Welke sterkte heb jij gehad? Soft, medium of strong?
  6. Annelies:
    12 juni 2019
    Prachtige verhalen Irmaatje
  7. Bets Aalberts-van de Vooren:
    12 juni 2019
    Wat een mooie dag weer!
    Jullie zijn niet bang, want de olifanten zijn wel groot 😧.
    Lijkt me heerlijk zo'n massage!
    Moest wel een beetje lachen..... zo'n bijzondere reis en dan friet met frikandellen 😂😂