Dag 11 Dinsdag 11 juni 2019

12 juni 2019 - Chiang Mai, Thailand

Dinsdag 11 juni 2019

Chiang Mai

Excursie Elephant conservation

Lieve mensen, erg leuk dat jullie ons nog steeds volgen en zo leuk reageren (ook op whatsapp)  tijdens deze onvergetelijke reis. De tijd vliegt hier voorbij en zo is het alweer dinsdag.

We werden vanmorgen opgehaald om half 9 met een mini busje om anderhalf uur later aan te komen bij "The Elephant Nature Park" . Onderweg kregen we een filmpje te zien over het park en over het gedrag van de olifanten. Deze excursie hadden we in Nederland al bijgeboekt. Samen met nog een stel van onze groep waren we de enige vier Nederlanders. De gids legde uit hoe deze dag eruit ging zien. 's Morgen een rondleiding, dan een lunch en even tijd om rond te lopen en daarna weer een rondleiding met de gids. Het is een zeer groot park waar olifanten worden opgevangen. Zij zijn vaak gewond en zwak omdat ze gebruikt zijn als kermisattractie of zwaar werk veezet hebben.. Ook is is er een opvang voor honden en katten. Inmiddels zijn er al heel wat baby olifantjes in het park geboren. Tijdens de eerste rondleiding kregen we ook de gelegenheid om de olifanten te voeren en konden ze zelfs ook aaien. Er gingen heel wat trossen bananen en stukken meloen via de slurf naar binnen.

Na de vegetarische lunch begon het keihard te waaien en te stortregenen. Dat hield wel even aan en wij besloten om een lekkere cappuccino te bestellen en te blijven zitten in de heerlijke loungebanken. We zagen de groep vertrekken in hun gekleurde zweterige poncho's en op teenslippertjes. Rond drie uur vertrokken we weer naar het hotel en eerlijk gezegd hadden we met z'n vieren er iets meer van voorgesteld. Maar het was er niet minder gezellig om.

Zoals verwacht stond Nick ons weer als zorgzame reisleider op te wachten bij terugkomst en dan gebeurd er altijd wel weer iets. Juist op dat moment reed een songtang onder een doorgang van het hotel  naar de parkeerplaats maar kwam klem te zitten, dit verzin je niet hè? Dus men zocht wat extra lading op de laadklep om de songtang te verlagen zodat het terugkom, enkele zware mannen (dus ook Theo, hihihi!) verloste de chauffeur van deze benauwde situatie........

's Avonds hadden we het laatste avondmaal met de hele groep in een restaurant waar de kok voor de koning had gekookt. Het eten was superrrr! Na afloop zijn we nog met een kleinere groepje de stad in geweest en hebben bij Stefan nog een afzakkertje genomen. Op de terugweg naar het hotel kwamen we langs "the red light" bars. De heren werden bijna naar binnen gesleurd door de "girls". Of waren het ladyboys? Haha.

1. Jannet kool:
    12 juni 2019
    Jullie hebben zo te lezen weer een super reis gemaakt. Dit staat bij ons ook nog op het lijstje van vakantie's.
  2. Jan en Tonnie:
    12 juni 2019
    Van dit soort verhalen kun je wel genieten toch. Wanneer is de reis afgeopen en reizen jullie weer naar Nederland? Wij zitten op eencamping in Helden. Vandaag is het slecht weer jammer maar dan gaan we de lectuur en de krant door nemen. Hihihi
  3. Marja Roos:
    12 juni 2019
    Leuk te lezen. Zo maak je iedere dag wel iets bijzonders mee! Fijne dagen
  4. Lianne en Theo:
    13 juni 2019
    Mooi verhaal, dat je er tijd voor hebt om s'avonds nog zoveel te schrijven!! Geniet van jullie laatste dagen en wij wensen jullie alvast een goede reis terug naar huis. Lieve groetjes van ons 💕😘