Dag 2 (dinsdag)

5 september 2017 - Jakarta, Indonesië

Dag 2 is inmiddels aangebroken en we zitten nog steeds op 10 km hoogte. De lichten zijn gedoofd, schuifjes voor de ramen gesloten en het is de bedoeling dat we gaan slapen. Nog 7.30 uur te gaan naar Kuala Lumpur. De Kaspische zee zijn we overgestoken en nu vliegen we boven Turkmenistan richting Afghanistan, Pakistan,  India, over de golf van Bengalen naar het tankstation. Ik ga toch maar even proberen om te slapen...

Nog 6 uur te gaan! Zojuist Kabul gepasseerd en het wordt al licht.  Als ik naar beneden kijk zie ik enkel zand, zover ik kan kijken. Echt slaap verwekkend, alleen dat lukt mij niet meer.

In Nederland is het nu 3.15 uur. In Kuala Lumpur 9.15 uur en mijn horloge geeft 6.15 uur aan. Maak me gék !

Gelukkig wat hazenslaapjes kunnen doen. Nederlandse tijd is 7.30 uur en het is 13.30 uur op bestemming. Ontbeten.  We vliegen nu over Phuket.  Nog een klein uurtje te gaan.

Geland op vliegveld Maleisië.  Er moet getankt worden en daarom moet iedereen uitstappen. Het vliegveld is modern, vergelijkbaar met Schiphol qua winkeltjes. Het vrouwelijk personeel loopt hier met een hoofddoek met een  pet erbovenop!  Veel burka's en  tulbanden. 30 minuten wachten.

Nog anderhalf uurtje voor de boeg afgeleid door 'Moord vrouwen'

Om 17.00 zijn we geland op de luchthaven van Jakarta. Daarna ging het allemaal heel snel. Douane, koffer, reisleider, de handjes schudden van het reisgezelschap, met de groep de bus in naar het Millennium hotel in Jakarta en de eerste gezamenlijke maaltijd. Iedereen is moe en zoekt al snel zijn/haar hotelkamer op, want morgen staat er een vermoeiende en lange dag op het schema.

Mijn eerste indruk van Jakarta:

Vriendelijke mensen

Heel warm en vochtig

Veel en dan ook héél veel scooters

Druk

Morgen komt mijn camera uit mijn koffer en beloof ik wat meer foto's.

Ik wil iedereen bedanken voor de mailtjes en Whatsappjes en reacties, echt heel leuk!

1. Pauline:
    Leuk! Ik ga je volgen...
  2. Lianne en Theo:
    5 september 2017
    Hoi Irma, ik lees nu al je verhalen. Wat een reis hè? Ik weet dat het erg druk daar is en vooral het verkeer idd veel scooters. Vera heeft dat mij verteld. Het is wel een lange reis of niet? Wel vervelend dat je niet kon slapen dat zou de reis wat aangenamer maken. Ik kan ook niet slapen in het vliegtuig. Ik denk dat je nu al ligt te slapen hier is het 19.30u. Lastig tijdverschil nu ff in het begin. Dadelijk wen je er wel aan. Ik wens jullie een hele goede nachtrust en ik kijk al naar je volgende verslag uit!! Groetjes aan Theo. Xx
  3. Anneke:
    5 september 2017
    Wat heerlijk om je verhaal te lezen, wat leuk is het om in het vliegtuig op je videoschermpje bij te houden waar je bent hè?
    Onze vliegreis naar Bali komt weer helemaal terug .
    Geniet van de reis, en ik kijk uit naar de nieuwe verslagen .
  4. Sharon:
    5 september 2017
    Leuk! En mooi om de reisverslagen te lezen. Heeeeel veel plezier
  5. Elga van Appeldoorn:
    5 september 2017
    Kei leuk Irma, en Theo, ik blijf jullie volgen!
  6. Arie:
    6 september 2017
    Uitgerust na een vermoeiende dag? Hoop dat jullie een leuk reisgezelschap en reisleider hebben. Goeie reis naar Bandung. Lees dat Bandung als bijnaam heeft het Parijs van Java. Zal dan wel een mooie en drukke stad zijn. Benieuwd naar de foto's en jullie belevenissen. In ieder geval heel veel genieten.
  7. Lianne en Theo:
    8 september 2017
    Nu even bijkomen van alles en geniet van al het moois wat je daar ziet. Mooie foto's weer gemaakt!! Nog een fijne avond en voor straks slaap lekker. X