Dag 5 (vrijdag)

8 september 2017 - Jogjakarta, Indonesië

Om 5.15 uur werden we al gewekt. Na het vroege vogelsontbijt werden we om 6 uur met kleine taxibusjes naar het station van Bandung gebracht. Omdat dit vroeg was deze keer een rustig ritje... nou ja rustig. Vandaag hebben we een lange rit van 8 uur voor de boeg naar Yogyakarta. Helaas zijn de ramen van onze treincoupé  erg vuil en dat komt het uitzicht naar plantages en rijstvelden niet ten goede. Onderweg worden er enkele stops gemaakt, zodat er foto's gemaakt kunnen worden en om de benen te strekken. Onze lunch kregen we in een kartonnen doosje op schoot en bestond uit....ja je raadt het al ....hahaha! Het was een relaxte treinrit, die wel welkom was na al die drukke dagen. Even tijd om een tijdschrift te lezen en om een muziekje te luisteren.

Rond 15.15 uur arriveerden we in Yogyakarta. Daar werden we naar ons hotel gebracht door onze eigen bus met chauffeur. Onze eerste indruk van deze stad was, ook druk ( met 4 miljoen inwoners) maar kleurrijker en wat minder chaotischer verkeer dan in Jakarta. Het wordt ook de Culturele hoofdstad van Java genoemd en daarnaast is het met 40 universiteiten een echte studentenstad.

We werden in het fraai gelegen resort verwelkomd met een drankje door prachtige jonge vrouwen en met een soort golfkarretje naar de kamer gebracht. De koffers zagen we na een dag reizen weer in de kamer, dit had reisleider Andi alweer prima geregeld. Niet om te pochen (....) maar we hebben een gigantische mooie kamer met veranda direct aan het water. De koi karpers zwemmen voor de deur en een man met een fluisterbootje komt langs varen of we  saté willen kopen, komisch gezicht hoe vrolijk hij langs de kamers vaart.

Bij het schemer van de avond wordt de warme tropische avond plots onderbroken door het gezang vanuit de moskeeën ... Alleen het gebed duurt ditmaal wel erg lang en is wel erg duidelijk hier te horen.

Na het bijwerken van dit blog en foto's uitgezocht te hebben hebben we heerlijk gegeten in het restaurant op dit resort.

Het was een heerlijke relaxte dag en toch hebben we weer veel indrukken opgedaan.

We krijgen heel veel leuke reacties van jullie binnen via deze site, facebook en via WhatsApp en dat stellen wij zeer op prijs! Dank jullie wel!

Theo en Irma

1. Marga:
    8 september 2017
    Zo te lezen (en zien) is het een zeer indrukwekkende reis! Ontzettend leuk idee om zo'n reisblog bij te houden. Op deze manier blijft het bij jezelf beter "beklijven" en kunnen wij allemaal meegenieten!
    En zou zeggen, en weer lekker verder met genieten xx
  2. Anneke:
    8 september 2017
    Leuk hoor zo'n verslag van jullie reis,
    Jammer van het uitzicht in de trein, maar wat een prachtig uitzicht hebben jullie in het hotel ..... enjoy 🌺🦋🌴📷
  3. Chantal:
    8 september 2017
    Wat leuk deze verhalen en mooie foto's. Op deze manier genieten wij ook mee. Als jullie nu de recepten meenemen / opvragen van al dat lekkers dan kunnen wij nog wel een keer een uitgebreide rijsttafel met de 'oude buurt' verwachten 😏
  4. Arie:
    8 september 2017
    Ik las dat je in Bandung Levi’s’ spijkerbroeken kunt kopen voor maar 6 euro. Ik zou zeggen neem er een paar voor me mee. Maar ja, ze zullen mijn maat (l.m. 36) denk ik niet hebben , jammer. Het was wel vroeg opstaan voor jullie. Gelukkig even relaxen in de trein. Zoals je het omschrijft lijkt het resort waar jullie verblijven wel het paradijs of de hemel op aarde. Het gezang uit de moskeeën moet je maar voor lief nemen. Elk nadeel hebt zijn voordeel moet je maar denken. Geert Wilders en zijn gevolg kom je daar in ieder geval niet tegen. Mooie verhalen en foto’s Irma, ga zo door. Leuk om op deze wijze jullie vakantiebelevenissen te volgen. Wat ik me tot slot afvraag of je wel een wijntje of biertje kunt drinken op Java. Het is wel een Islamitisch land.
  5. Astrid:
    9 september 2017
    Hoi Irma en Theo,

Wat een bijzondere reis maken jullie hè?
    Leuk om te lezen wat jullie allemaal mee maken!
    De foto' s zijn ook zo mooi en kleurrijk!
    Heel veel mooie indrukken, en ook wel moeilijk lijkt me om de armoede te zien etc.
    Wens jullie een mooie reis met lekker eten toe.
    Ik volg jullie en geniet zo lekker mee!
    Liefs,
    Astrid