Dag 1 en dag 2

2 juni 2019 - Khwaeng Thanon Phaya Thai, Thailand

Dag 1 en dag 2 Zaterdag 1 juni 2019 Vluchtgegevens: Departing: 17.50 uur vanaf Schiphol KLM Royal Dutch Airlines Aircraft 77w boeing 777-300ER Jet KL0875 Duration : 11.15 uur (+5 uur tijdsverschil)  Een hele goede morgen/middag/avond lieve mensen, leuk dat jullie ons volgen tijdens de "klassiek Thailand" reis die wij gedurende 16 dagen gaan maken. Dag 1 is al voorbij gevlogen!  Het was een reisdag, Carmen en Roland hebben ons afgezet bij station Arnhem waarna wij in een tjokvolle trein om half 3 aankwamen in Schiphol. Koffers gedropt, inchecken , paspoortcontrole, het ging allemaal als een tierelier. En toen begon het wachten...  Ruim voor half 6 konden we aan board maar op tijd vliegen, ho maar!  We zijn een klein half uurtje later vertrokken dan gepland was. Ook duurde de vlucht wat langer omdat we vanwege veiligheidsredenen niet over Pakistan mochten vliegen .  Tijdens de vlucht hebben we een vegetarische pasta gegeten (kip met rijst was al op) en heb ik me vermaakt met een film, e-reader, tijdschrift en een hazenslaapje van een half uurtje.  Om 11.30 uur zijn we veilig geland in Bangkok. Zo snel de paspoortcontrole in Nederland verliep, zo langzaam ging het hier. Na bijna anderhalf uur konden we kennis gaan maken met de groep, groepsleider en een Thaise reisgids die verplicht is. Ik denk een soort werkverschaffing? De eerste indruk is heel goed. Leeftijdscategorie van de medereizigers tussen 50-65 jaar schat ik, met een paar uitschieters van rond de 30 jaar. Nick, onze Nederlandse reisleider van NRV, is super enthousiast, al zegt ie zelf dat het ook een beetje 'adhd' is!  Na drie kwartier met de bus kwamen we aan bij het eerste hotel van deze reis, Hotel Rembrandt midden in Bangkok. Super mooi! Hier bijven we 3 nachten.  's Middags even kort de buurt verkend, het was bloedje heet en erg druk met auto's en scootertjes en dat op de vrije zondag. Bangkok is in oppervlakte zo groot als provincie Utrecht en er wonen maar liefst 16 miljoen inwoners!  Om 18.00 uur werden we met de hele groep verwacht in de eetzaal voor het verrukkelijk welkoms diner. De reisleider nam hierna ruim de tijd voor de extra bij te boeken excursie en ...tja, je bent (waarschijnlijk) maar 1 x in dit boeddhistische land dus hebben we om zoveel mogelijk te zien simpel alles maar bijgeboekt.

Morgen staat behoorlijk wat op het programma. Vanavond maar vroeg naar bed om even bij te tanken. Welterusten 😴😴

1. Gijs:
    2 juni 2019
    Wat een leuk uitgebreid verslag! En dit was nog maar de start van jullie reis. Ik kijk nu al uit naar de volgende. Veel plezier!
  2. Ada:
    2 juni 2019
    Fantastisch, jullie zijn er! Het avontuur kan beginnen in Thailand.
    Horen graag weer van jullie. ขอให้สนุก
    Lieve groet
  3. Jan en Tonnie:
    2 juni 2019
    Dank jullie wel voor dit leuke bericht. Klinkt allemaal goed!! We kijken uit naar het volgende verslag. Genieten jullie maar heerlijk. Lieve groetjes van Jan en Tonnie
  4. Wim Rutten:
    2 juni 2019
    Theo en Irma dat klinkt goed en dan is dit nog maar het begin. Leuk verslag in ieder geval.
    We verheugen ons op de rest, geniet in iedergeval van jullie reis!!
  5. Trudi:
    2 juni 2019
    Klinkt allemaal erg goed. Hele fijne vakantie, ik kijk uit naar het volgende verslag. Geniet ervan. Lieve groetjes Trudi
  6. Geert enJose:
    2 juni 2019
    ziet er goed uit warme dag vandaag zondag veel te warm voor nederland
    maak er een paar mooie weken van
  7. Lianne en Theo:
    2 juni 2019
    Hoi Theo en Irma. Fijn dat de reis goed verlopen is. Het ziet er allemaal mooi uit. Wat ik op de foto's zo zie. Weer een ander cultuur. Ben benieuwd naar de volgende foto's en verslag. Bij ons is alles nog rustig, hij 💙👶laat nu al op zich wachten 😀. Veel plezier aankomende dagen en slaap lekker 💕😘
  8. Rakesh:
    2 juni 2019
    Hey hey Theo en Irma, super jullie zijn er veilig en wel👍. Super leuk jullie uitgebreide verslag. K kijk uit op meer😉. Dat komt wel goed de komende dagen. Enjoy bangkok het weer, het eten en natuurlijk de excursiers. K lees de vakantie gezellig mee chefke enjoy👍
  9. Karin:
    2 juni 2019
    Klinkt heerlijk! Fijne vakantie!
  10. Perry:
    Lieve buurtjes
    Heel veel plezier en vooral genieten!!!
    Slaap lekker 😴
    Xx
  11. Nelly Buys:
    2 juni 2019
    Hartstikke leuk. Ben nu ook een beetje op vakantie. Geniet ervan. Geurt en Nelly
  12. Annemarie & Emiel:
    3 juni 2019
    Zo zit je nog op kantoor en zo zit je aan de Pad Thai met kip in het drukke Bangkok haha! Geniet ervan zoals wij genieten van alle verhalen en foto’s. Leuk dat we jullie mogen volgen.