Dag 3 maandag 3 juni 2019 Bangkok

3 juni 2019 - Khwaeng Thanon Phaya Thai, Thailand

Fietsen en boottocht in en om Bangkok

Vanmorgen moesten we al vroeg verzamelen dus op tijd uit de veren voor het zeer uitgebreide ontbijtbuffet. Om 8 uur stonden de gemotoriseerde tuk-tuks voor ons klaar die ons door het drukke verkeer naar de opstapplaats voor het "Bangkok-biking" verzamelpunt brachten. Vandaag is het een nationale feestdag omdat de Thaise Maxima jarig is en daardoor is het 'iets rustiger' dan normaal op straat. Na een korte uitleg (o.a.links rijden) werden de fietsen afgesteld en kon de tour beginnen. We hebben heel veel gezien en mogen ruiken onderweg. Zo reden we als eerste naar een kleine tempel en de grootste versmarkt van de stad. Als dierenliefhebber moet je niet te lang nadenken als je de nog levende kippen en eenden beneden in een kooitje ziet zitten en boven het kooitje aan het spit ziet draaien. Maar gauw voorbij fietsen, brrrrrr. Je komt ogen tekort en alle zintuigen worden hier letterlijk goed wakker geschud.

Ook fietsten we langs de paalwoningen aan de rivier en konden we ff uitrusten in het fraaie Benjakitty park tussen de lokale bevolking. De duurste straat van Bangkok hebben we ook gezien en het populaire Limbini park, waar behalve Thaise Chi sport en yoga ook een hardloopwedstrijd aan de gang was. Dit met 35 graden en een hele hoge luchtvochtigheid. Ga er maar aan staan!  Rond de middag werden we met een grotere tuk-tuk weer bij het hotel afgezet. Van deze fietstrip is door de zeer vriendelijke gidsen een samenvatting op video gemaakt die we via mail krijgen toegestuurd. Grappig dat jullie vanmorgen naar je werk of school gingen terwijl wij er al een hele fietstocht van 3 uur op hadden zitten.

Later op de middag zijn we met het grootste gedeelte van de groep en onze reisleider met de metro (alles bovengronds) naar de rivier Chao Phraya afgereisd. We hebben ontzettend gelachen in de metro, het was net een schoolreisje.  Daar aangekomen zijn we met een ' longtailboot ' de rivier opgegaan om door de "Klongs" te varen. Dit was een hele leuke kennismaking met de lokale bevolking dat in paalwoningen langs de rivier woont. De Thaise bevolking leeft veel op straat. Hun huis is niet belangrijk, als ze maar een dak boven hun hoofd hebben en een joekel van een televisie. Voor de rest stelt de inboedel van een Thaise woning niet veel voor.

Weer aan land heeft Nick ons de bekendste straten van Bangkok laten zien. Een ervan is "the place to be" voor de backpackers, die je heel veel hier ziet. Na een leuke wandeling door deze straat nam Nick afscheid van ons en zijn we met de groep wat gaan eten. Elke keer is net weer een verrassing wat je voorgeschoteld krijgt. Maar smaken doet het prima, mits het niet te "spicy" is. Terug zijn we met z'n zessen in een taxi gegaan, die ons weer terugbracht naar het hotel. Het was geen busje maar een gewone Toyota Corolla personenauto. Erg veel hilariteit natuurlijk, maar we zijn een ' beetje in de verdrukking en opgestapeld' goed aangekomen. Na nog wat foto's vanaf the roofbar van ons hotel genomen te hebben, vonden wij het welletjes. Morgen om kwart voor zeven gaat namelijk de wekker weer af........

1. Nelly Buys:
    3 juni 2019
    Supermooi weer. Slarp lekker.
  2. Lianne en Theo:
    3 juni 2019
    Hoi vakantiegangers. Weer een hele mooie dag gehad wat je zo schrijft. Veel gezien en zoals ik hoor was het ook erg gezellig 👍😀. Hoop dat jullie goed hebben geslapen en weer fris en fruitig aan jullie nieuwe dag kunnen beginnen. Geniet maar weer. Liefs van ons 💕💕
  3. Nelly Buys:
    Slaap dus😂😂
  4. Els en Henry:
    Mooie foto’s!
    Wat is op dit moment de temperatuur?
    Geniet ervan.
    Grzzz
  5. Jan en Tonnie:
    4 juni 2019
    Geweldig verhaal. We kijken uit naar de volgende. Groetjes Jan en Tonnie.
  6. Geert enJose:
    5 juni 2019
    jeetje jullie komen ogen tekort geniet verder.
  7. Ruud:
    7 juni 2019